woensdag 12 februari 2014

Fred Hillebrand vanuit Takapuna!

http://www.sailingeventstakapuna.com/photogallery/test/day-3-of-the-worlds-12-02-2014

Vandaag, woensdag begint met regen en redelijk wat wind. Gelukkig klaart het al snel op en neemt de wind nog wat toe. Denise twijfelt of ze het water op zal gaan en na enig wikken en wegen hebben we besloten om uit te varen tot aan de startlijn en als het dan niet lekker voelt, terug te keren naar het strand. Het is zeker wel een uur of iets meer varen heen en terug.
 
Het is een redelijk vlakke zee. De wind gemiddeld tussen de 15 en 18 knopen en  in de vlagen tussen de 21-25 knopen. Korte heftige vlagen met wel tot 20/25% winddraaiing. Niet echt lekker als je slechts 56 kg weegt. Bij de startlijn heb ik eerst Denise opgezocht en zag al gelijk dat dit een maatje teveel voor haar was. Vooral ruime wind te weinig controle. De boot vloog met Denise in plaats van Denise met de boot. Het idee was dat ik een reddingsbootje zou vragen om haar naar het strand te begeleiden, maar die hadden hun handen al vol aan omgeslagen boten of boten zonder mast. Niet dramatisch, maar de gebruikelijke taferelen. Er zat dus niets anders op dan met haar opvaren terug naar het strand. Op zich ging dat best goed en gelukkig was het aan de wind terug. In de erg harde vlagen ging ze naar binnen en even bijliggen en daarna weer verder in trapeze. Zo overleef je het gemakkelijk. Eenmaal op het strand komen er steeds meer bootjes terug en uiteindelijk heeft een kwart van het veld niet alles gezeild.
Al met al weer een hele ervaring rijker met vooral een goed gevoel van dat kan ik dus ook!. Ik brak daarna mijn joystick (naarmate ik ouder word, word ik dus blijkbaar ook onhandiger) en heb dus geen wedstrijd meer gezeild.
 
Morgen nieuwe kansen. Ik heb nu de afgelopen dagen al meer uren gemaakt dan de afgelopen twee jaar thuis. Zegt vooral veel over hoe weinig ik thuis gezeild heb, maar wat ongelofelijk mooi is het hier. Aan het einde van de dag even een praatje met de zeiltrimmer of navigator van het Nieuw-Zeelandse America Cup’s  team om maar wat te noemen. Heel relaxt sfeertje tussen al die toppers.
 
Vandaag geen foto’s, camera vergeten; morgen gaat deze weer mee aan boord en probeer ik weer een paar plaatjes te schieten met de camera en schoot afwisselend tussen mijn tanden.
 
gegroet vanuit een zonnig Takapuna
 
Mischa had een 5 en een 1 vandaag en ging dus foilend zeker 25 tot 28 knopen ruime wind. Is dit zonder helm en protectie nog verantwoord vragen ook de toppers zich af! Ze vinden het allemaal wel kicken! Glenn had pech de tweede wedstrijd kwam aan de kant met een afgebroken roer!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zoeken in deze blog